ترفند های کامپیوتر
 
 

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 14 شهريور 1389برچسب:, :: 17:58 :: توسط : مهندس مهدوی

کلیدهای میان‏بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‏شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‏نیاز می‏کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‏بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‏دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‏افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‏شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‏دهد.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 9 شهريور 1389برچسب:, :: 22:15 :: توسط : مهندس مهدوی

بسیاری اعتقاد دارند که سیستم عامل DOS به تاریخ پیوسته است، اما نباید از این نکته غافل شد که این سیستم عامل هم قابلیتهای خاص خودش را دارد.

تعدادی از ترفندها را در زیر نوشتم :

برای ورود به داس در قسمت Run دستور دستور CMD را تایپ کنید.




 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 5 شهريور 1389برچسب:, :: 13:14 :: توسط : مهندس مهدوی

Update یکی از ابزارهای موجود در ویندوزهای ویستا و 7 است که امکان به‏رو‏نمودن ویندوز را با نصب آخرین پچ‏های امنیتی و نرم افزاری فراهم می‏سازد. استفاده از Windows Update یکی از بهترین راه‏ها برای حفظ امنیت کامپیوتر و ویندوز است. به طور پیش‏فرض در ویندوز ویستا و 7، آپدیت‏ها به صورت اتوماتیک از اینترنت دانلود شده و بر روی ویندوز نصب می‏شوند. به همین دلیل بسیاری از کاربران بدون این که تغییری در تنظیم Windows Update دهند اصلاً متوجه به روز شدن ویندوز خود نمی‏شوند. در نتیجه مطلع نمی‏شوند که بر روی ویندوزشان چه آپدیت‏هایی نصب شده است. خوشبختانه در ویندوزهای ویستا و 7 می‏توان به سادگی تاریخچه آپدیت‏های دانلود شده و نصب شده ویندوز را مشاهده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 7 شهريور 1389برچسب:, :: 8:45 :: توسط : مهندس مهدوی

فرض کنید در مرورگر فایرفاکس قصد دارید تا از یک تب موجود، یک نسخه مشابه ایجاد کنید. به این معنا که دو یا چند تب مشابه هم از یک صفحه اینترنتی در پنجره مرورگر داشته باشید. باید بدانید برای انجام این کار در مرورگر فایرفاکس، چندین و چند راه مختلف وجود دارد. راه‏های مختلفی که برخی از طریق نصب افزونه و برخی بدون نصب افزونه و از طریق امکانات پیش‏فرض مرورگر امکان‏پذیر است. در گذشته 2 راه برای این کار در ترفندستان معرفی شده بود. در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 راه دیگر برای ایجاد نسخه المثنی از یک تب در فایرفاکس بپردازیم، آن هم بدون نصب افزونه.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 4 شهريور 1389برچسب:, :: 11:41 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با آن روبرو هستند کند شدن سیستم به علت اجرای نرم‏افزارهای سنگین به علت اشغال فضای زیاد رم در محیط ویندوز است. این موضوع در نرم‏افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‏های قدیمی استفاده می‏کنند بیشتر به چشم می‏خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق یک برنامه کوچک می‏توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‏های مختلف را در جهت افزایش سرعت و کارایی سیستم آزاد کنید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 3 شهريور 1389برچسب:, :: 10:39 :: توسط : مهندس مهدوی

فرض کنید دو فایل Word در اختیار دارید و می‏خواهید بدانید که محتوای این دو فایل چه تفاوت‏هایی با یکدیگر دارد. این موضوع زمانی کاربرد بیشتری دارد که قصد دارید تفاوت‏های نسخه اصلی و یک نسخه اصلاح شده یک متن را دریابید. به ویژه در کارهای گروهی این موضوع بیشتر نیاز می‏شود. جالب است بدانید در نسخه‏های 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنین قابلیتی وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه مقایسه محتوای دو فایل Word با همدیگر توسط خود نرم افزار Word بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 2 شهريور 1389برچسب:, :: 16:36 :: توسط : مهندس مهدوی

بسته نرم‏افزاری Adobe Creative Suite که با نام Adobe CS نیز شناخته می‏شود شامل مجموعه نرم‏افزارهای گرافیکی، ویرایش فیلم و طراحی صفحات وب بوده که توسط شرکت Adobe ساخته شده است. از معروف‏ترین نرم‏افزارهای Adobe CS می‏توان به Photoshop ،Flash ،Illustrator ،Dreamweaver ،After Effects و بسیاری دیگر اشاره کرد. آخرین نسخه این مجموعه نرم‏افزاری با نام Adobe CS5 در تاریخ 30 آوریل 2010 عرضه شد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نکات مخفی شده توسط سازندگان برنامه در نرم‏افزارهای مختلف Adobe CS5 بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 1 شهريور 1389برچسب:, :: 16:34 :: توسط : مهندس مهدوی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفند های کامپیوتر و آدرس m2m.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1