ترفند های کامپیوتر
 
 

یکی از مشکلات شایعی که در خصوص کارتریج‌‌های لیزری سامسونگ وجود دارد، چاپ کمرنگ آن‌‌ها بعد از شارژ کارتریج است. این مشکل زمانی که درام (لوله سبز رنگ) سالم است نیز پیش می‌‌آید. در این ترفند به بررسی نحوه حل این مشکل خواهیم پرداخت.

 ادامه مطلب...


مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت آفیس 2010» (Microsoft Office 2010)، نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. یکی از این پیشرفت‌ها قابلیت‌های مختلفی است که برای حل مشکلات عمومی در نظر گرفته شده است به طوری که خودتان می‌توانید به سادگی مشکلاتی که در برنامه‌های آفیس رخ می‌دهد را حل کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 5 راه‌حل عمومی برای حل مشکلات آفیس 2010 بپردازیم.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1390برچسب:آفیس,آفیس2010,2010,ورد,ماکرو,,Microsoft Office 2010,Safe Mode,مایکروسافت آفیس 2010, :: 14:0 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از پرینترهای پرفروش شرکت سامسونگ مدل SCX-4300 است. اصول کار این پرینتر استفاده از قابلیتی به نام شمارنده برگه (Counter Pager) است. به طوری که هنگامی که پرینتر به شماره برگه‌ای که توسط شرکت سازنده در آن برنامه‌ریزی شده است برسد چراغ آن قرمز شده و پیغام خطای Toner Empty ظاهر می‌شود و دیگر امکان پرینت گرفتن نیست. این پیغام به منزله به پایان رسیدن جوهر پرینتر است، اما با شارژ مجدد جوهر، همچنان پیغام Toner Exhausted Replace Toner بر روی صفحه نمایشگر پرینتر ظاهر می‌شود. برای حل این مشکل بایستی شمارنده برگه را صفر کرد. اطلاعات مربوط به شمارنده برگه در چیپست حافظه‌ای درون پرینتر قرار دارد. یکی از راه‌ حل‌ها خرید چیپست شمارنده از بازار و جایگزینی آن است. این راه حل به دلیل کم‌یاب بودن این چیپست و همچنین گران بودن آن اصلاً به صرفه نیست. اما راه‌حل دیگری وجود دارد که معمولاً متخصصین پرینترها از آن استفاده می‌کنند و آن ریست کردن چیپست شمارنده پرینتر به صورت نرم‌افزاری است. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.



 ادامه مطلب...


حتماً شما نیز بارها برای دانلود فایل‌های مورد نظر خود از سایت‌های به اشتراک‌گذاری فایل مانند Rapidshare ،Megaupload ،Fileserve ،Filesonic و نظایر آن به مشکل خورده‌اید. یکی از مشکلاتی که این‌گونه سایت‌ها دارند محدودیت‌های فراوان برای دانلود رایگان از آنهاست و مشکل دیگر این است که به دلیل عدم ارتباط مالی با خارج از ایران، امکان خرید حساب‌های غیررایگان آن‌ها نیز وجود ندارد. همچنین به دلیل تعدد این‌گونه سایت‌ها به فرض خرید اکانت از یکی از این سایت‌ها نیاز ما برای دانلود برطرف نمی‌شود، چرا که ممکن است فایل مورد نظر ما در سایت دیگری آپلود شده باشد. راه دیگری که برای دانلود فایل‌ها وجود دارد استفاده از سرویس تورنت (Torrent) است که دردسرهایی نظیر پایین بودن سرعت دانلود در این روش نیز وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک سرویس جدید بپردازیم که کلیه نیازهای ما از سایت‌های به اشتراک‌گذاری فایل و همچنین تورنت را مرتفع می‌کند، به طوری که دیگر نگران فایل‌های حجیم آپلود شده در آپلودسنترهای مختلف نخواهید بود و به آسانی می‌توانید فایل‌های خود را سریع و رایگان توسط انواع نرم‌افزارهای مدیریت دانلود، دانلود نمایید.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:دانلود,سرور,ثبت نام,تورنت,رپیدشیر,لینک مستقیم,Direct Link,www,downloads,ir,فایل‌سونیک,Torrent, :: 13:29 :: توسط : مهندس مهدوی

1. دسترسي سريع تر به Task Manager

همان طور که ميدانيد سه کليد Ctrl+Alt+Delete براي باز کردن Task Manager معروف هستند. اما در ويندوزهاي ويستا و 7، با فشردن اين سه کليد ترکيبي، صفحهاي نمايش داده خواهد شد که با انتخاب گزينه Start Task Manager ميتوان به پنجره Task Manager دسترسي داشت. در نتيجه براي باز کردن آن بايد دو مرحله طي کرد. اما شما ميتوانيد تنها با فشردن کليدهاي ترکيبي Ctrl+Shift+Esc، مستقيماً Task Manager را باز کنيد.

2.
دسترسي به فايل هر پروسه بر روي هارد ديسک

در صورتي که در Task Manager به تب Processes برويد، ليست پروسههاي در حال اجرا در ويندوز را خواهيد ديد. اما ممکن است اين سوال برايتان پيش بيايد که فايل مربوط به هر کدام از اين پروسهها در کجاي هارد ديسک ذخيره شده است؟ در صورتي که از ويندوز XP استفاده ميکرديد، Task Manager پاسخي براي اين سوال نداشت، اما در ويندوز ويستا و 7 کافي است بر روي پروسه مورد نظر راست کليک کنيد و Open File Location را انتخاب نماييد. دقت کنيد در صورتي که اين گزينه قابل انتخاب نبود کافي است تيک گزينه Show processes from all users را برداريد.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:دو ترفند Task Manager ويندوز ويستا و 7 ,ترفند,ويستا و 7,ويستا,سون, 7,Task Manager ,کارتون,زبان, :: 19:32 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر یک کاربر کامپیوتر عادی باشیم، احتمالا همانند ۹۹درصد از افراد دیگر، یک نرم‌افزار PDFخوان روی سیستم‌مان نصب شده است. اما آیا می‌دانستید که می‌شود بدون نصب نرم‌افزار و تنها با استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل کروم اسناد PDF را روی کامپیوتر دید؟

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 فروردين 1390برچسب:کروم, PDF,نصب شده,ویندوز,Open With,Browse,فیلد,ترفندستان,کامپیوتر,ترفند ویندوز7,ایکس پی, :: 19:25 :: توسط : مهندس مهدوی

در صورتی که کامپیوتر شما تحت شبکه است اما احساس میکنید سرعت دسترسی به فولدرهای Share شده توسط اطرافیان برای شما کم است با استفاده از این ترفند میتوانید به سادگی و با انجام عملی کوتاه سرعت دسترسی به فولدرهای به اشتراک گذاشته شده را بیشتر کنید.

 ادامه مطلب...


یکی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‌شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‌‌افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1389برچسب:scan,stop,fix,widows7,ویندوز7,ترفند ویندوز,ترفند,اسکن و فیکس, :: 20:51 :: توسط : مهندس مهدوی

مرورگر Opera به دلیل داشتن ابزاری جامع در مدیریت دانلود در درون خود، با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود (همانند Internet Download Manager) ناسازگاری داشته و حتی پس از فعال‌سازی هماهنگی Opera در نرم افزار مدیریت دانلود، کماکان فایل‌ها با خود اپرا دانلود می‌شوند. در این ترفند نحوه‌ی ایجاد سازگاری بین مرورگر و دانلود منیجر شرح داده می‌شود. پس از شناساندن دانلود منیجر به اپرا از این پس تمام فایل‌ها، حتی فایل‌های سایت‌های معروف آپلود مانند Rapidshare هم با نرم‌افزار مدیریت دانلود مورد نظر بارگیری خواهند شد.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1389برچسب:اپرا,save,دانلود,منیجر,نرم افزار,فیلد,هماهنگ,مدیریت دانلود,مدیریت, :: 20:48 :: توسط : مهندس مهدوی

حتماً شما نیز با YouTube، بزرگ‌تربن وب‌سایت به اشتراک‌گذاری ویدئوهای آنلاین آشنایی دارید. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک بازی مخفی شده در این سایت بپردازیم. این بازی همان بازی مار یا Snake معروف است که به هنگام مشاهده ویدئوهای آنلاین می‌توان به آن پرداخت.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1389برچسب:YouTube,مار,بازی,بزرگترین وبسایت,ویدئو, :: 20:44 :: توسط : مهندس مهدوی

در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می‌شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید. این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می‌کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می‌کنند پیش می‌آید. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد می‌کنید،‌ به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:تایپ,فایر فاکس,کیبورد,ویندوز,فارسی, :: 20:37 :: توسط : مهندس مهدوی

نرم افزار Foxit Reader یکی از قدرتمندترین نرم‏افزارهای مشاهده فایلهای PDF است که می‏توان آن را یک انتخاب جایگزین مناسب برای نرم‏افزار سنگینی نظیر Adobe Acrobat Reader دانست. این نرم افزار، بسیار کم‏حجم، سبک و در عین حال رایگان بوده و می‏تواند تمامی نیازهای شما را برای مشاهده فایلهای PDF برطرف سازد. Foxit Reader از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‏کند، اما شاید تنها نقصی که در این نرم‏افزار به چشم بخورد مشکل جستجوی عبارات فارسی در فایل‏های PDF است. بدین شکل که در صورت جستجوی عبارات فارسی، نتیجه‏ای یافت نم‏شود. اما رفع این مشکل بسیار ساده است! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه جستجوی عبارات فارسی در نرم افزار Foxit Reader بپردازیم. لازم به ذکر است لینک دانلود این نرم‏افزار کاربردی در انتهای ترفند قرار گرفته است.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 18 دی 1389برچسب:تو, ترفند,امتوام,صحیح,عبارت,تحقیق,گل, :: 13:29 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از تغییراتی که در ویندوزهای ویستا و 7 نسبت به ویندوز XP شاهد بودیم تغییراتی در Task Manager ویندوز بود. Task Manager یکی از برنامه‏های اصلی ویندوز است که اطلاعاتی پیرامون جزئیات پروسه‏ها و سرویس‏های در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختیار ما قرار می‏دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7 بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 15 دی 1389برچسب:ترفند,ویندوز7,تب,پروسه,باز کردن, :: 13:27 :: توسط : مهندس مهدوی

در صورتی که با نرم‏افزار Microsoft Office آشنایی دارید حتماً می‏دانید که جهت جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM استفاده کرد. اما هر بار تایپ نمودن این فرمول جهت انجام عمل جمع ممکن است خسته کننده و وقت گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 13 دی 1389برچسب:سلولی,اکسل,کامپیوتر, :: 13:23 :: توسط : مهندس مهدوی

مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را میشناسید. به وسیله پاورپوینت میتوانید اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید ، آن را تزئین کنید و در نهایت بر روی صفحه نمایش یا به كمك یك ویدیو پروژكتور بر روی پرده به نمایش درآورید. محیط این نرم افزار بر عكس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلكه شما در آن رئوس مطالب را می گویید و شكلها و نمودارهای خود را در آن نمایش می دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را به تصویر میکشید. اسلایدهای حاصل در اصل پوستری از سخنان شما هستند. نکات کلیدی خاصی در پاورپوینت نهفته است که با دانستن آنها میتوانید به این بوم متحرک ، طراوت بیشتری ببخشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این نکات اساسی و کلیدی بپردازیم. 

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 12 دی 1389برچسب:, :: 13:18 :: توسط : مهندس مهدوی

محیط Command Prompt یا مفسر دستورات یکی از کلیدی‏ترین بخش‏های ویندوز است که کاربران حرفه‏ای زیاد با آن سر و کار دارند. از این رو دسترسی آسان و سریع به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور طبیعی بایستی در Run عبارت CMD را وارد کرد تا پنجره Command Prompt باز شود و سپس مسیری که مد نظر است را تایپ نمود. این موضوع می‏تواند بسیار وقت‏گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن گزینه Open With Command Prompt به منوی راست کلیک فولدرها را برای شما بازگو کنیم. با این کار و کلیک بر روی این گزینه، بلافاصله Command Prompt با دسترسی مستقیم به آن پوشه باز می‏گردد. از مزیت های این روش این است که از طریق رجیستری ویندوز انجام می‏گیرد و بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز نیز عمل می‏کند.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 25 آبان 1389برچسب:, :: 18:36 :: توسط : مهندس مهدوی

Control Panel ویندوز یکی از موارد پر کاربرد است که کاربران ویندوز زیاد با آن سروکار دارند. در نتیجه دسترسی سریع به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در ویندوز XP، با فعال کردن یک گزینه در Folder Options به سادگی امکان افزودن Control Panel به My Computer وجود داشت. اما در ویندوزهای ویستا و 7، چنین گزینه‏ای وجود ندارد، در نتیجه جهت افزودن Control Panel به پنجره Computer نیاز به استفاده از ترفندی است که هم اکنون قصد داریم آن را برای شما بازگو نماییم.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 21 آبان 1389برچسب:, :: 18:17 :: توسط : مهندس مهدوی

احتمالاً شما نیز با سایت 4shared.com آشنایی دارید. 4shared را می‏توان یکی از بزرگ‏ترین سایت‏های آپلود و به اشتراک‏گذاری فایل دانست که علاوه بر این که رایگان است از دردسرهای رایج سایت‏های آپلود فایل نیز مبراست. یکی دیگر از امکاناتی که 4shared را از مراکز آپلود دیگر متمایز می‏کند، قابلیت جستجوی فایل‏های موجود در آن است. به این صورت که شما می‏توانید فایل‏های عمومی آپلود شده در 4shared را با وارد نمودن نام و پسوند فایل، جستجو کرده و دانلود کنید. این قابلیت به هنگامی که شما در جستجوی یک موزیک یا یک برنامه هستید بسیار به کمک شما می‏آید و شما را از سرگردانی در سایت‏های مختلف نجات می‏دهد. اما قسمت جستجوی 4shared دارای یک مشکل است و آن محدود بودن پسوند فایل‏های مورد جستجو است. به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید فایلی با پسوند kgb را جستجو کنید، این پسوند در میان پسوندهای موچود در لیست، وجود ندارد. در این ترفند قصد داریم به تشریح بخش Search سایت 4shared بپردازیم و همچنین نحوه جستجوی هر فایل با هر پسوندی را نیز برای شما بازگو کنیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 12 آبان 1389برچسب:, :: 10:33 :: توسط : مهندس مهدوی

سرانجام انتظار علاقه‏مندان به بازی‏های فیفا به سر آمد و نوزدهمین نسخه از بازی‏های فیفا با عنوان Fifa 11 به بازار عرضه شد. Fifa 11 با تغییرات عمده‏ای نسبت به نسخه‏های پیشین همراه بوده و این موضوع باعث شده است تا فیفا 11 زیباتر و متفاوت‏تر از همیشه به نظر آید. یکی از اصلی‏ترین تغییرات در نسخه مخصوص کامپیوتر، تبدیل موتور گرافیکی بازی به موتور گرافیکی مخصوص نسخه‏های PS3 و Xbox بوده است. این موضوع از طرفی باعث بهتر شدن بازی شده است اما مشکلاتی را نیز به ویژه در قسمت کنترل بازی با کیبورد پیش آورده است. همچنین کاربران کامپیوتر مشکلات مختلف دیگری را نیز به هنگام اجرای بازی گزارش کرده‏اند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 11 مشکل و پرسش شایع کاربران پیرامون این بازی و همچنین پاسخ و راه حل هر کدام از آنها بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 12 آبان 1389برچسب:, :: 10:31 :: توسط : مهندس مهدوی





مي‌توان به‌سادگي يک تم دلخواه براي ويندوز درست کرد.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 10 مهر 1389برچسب:, :: 8:16 :: توسط : مهندس مهدوی

 آیا تاکنون فکر کرده اید که می توان با استفاده از صفحه دسکتاپ، دوستان خود را سرکار بگذارید و با آنها شوخی کنید؟! در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب و بامزه بپردازیم که در محیط هایی نظیر کافی نت و یا کامپیوترهای تحت شبکه دانشگاه می توانید با آن سرگرم شوید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 9 مهر 1389برچسب:, :: 8:6 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از پیغام های آزار دهنده که گاهی ممکن است با آن روبرو شوید البته بیشتر در ورژن CS3 چون این مشکل در ورژن های قبلی دیده نشده است پیغام خطای product license has expired است و به محض کلیک روی OK فتوشاپ بسته شده و هیچ کاری از دستتان بر نمی آید برای حل این مشکل شاید فکر کنید باید دوباره فتوشاپ را نصب کنید صبر کنید نیازی به این کار نیست!
وارد این مسیر شوید:
C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe PCD\cache
مسیر را می توانید در کادر Run بنویسید و کلید اینتر را بفشارید حال فایل cache.db را حذف و سپس اقدام به رجیستر کردن مجدد فتوشاپ بکنید.

ارسال شده در تاریخ : 8 مهر 1389برچسب:, :: 8:2 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر تا کنون برایتان پیش آمده به طور تصادفی گزینه خاموش کردن (shutdown) سیستم را انتخاب کرده و پس از آن به طور ناگهانی تغییر عقیده داده اید، قصد داریم در این مقاله ترفند ساده ای برای لغو دستور خاموش کردن توسط ویندوز و به ادامه دادن کار با رایانه به شما آموزش دهیم. توجه : این ترفند برای کاربران خیلی حرفه ای جدید نیست، اما چیزی است که برای آن دسته از کاربران که این نکته را نمی دانند کاملا مفید خواهد بود. سناریو حالتی را در نظر بگیرید که پای رایانه خود نشسته اید، سرتان به کار خود مشغول است یا مشغول هدر دادن زمان در فیس بوک، هستید! ناگهان روی صفحه نمایش پنجره کوکی ظاهر می شود که پیام می دهد که رایانه شما نیاز به راه اندازی مجدد دارد…

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 7 مهر 1389برچسب:, :: 8:1 :: توسط : مهندس مهدوی

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 14 شهريور 1389برچسب:, :: 17:58 :: توسط : مهندس مهدوی

کلیدهای میان‏بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‏شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‏نیاز می‏کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‏بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‏دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‏افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‏شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‏دهد.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 9 شهريور 1389برچسب:, :: 22:15 :: توسط : مهندس مهدوی

بسیاری اعتقاد دارند که سیستم عامل DOS به تاریخ پیوسته است، اما نباید از این نکته غافل شد که این سیستم عامل هم قابلیتهای خاص خودش را دارد.

تعدادی از ترفندها را در زیر نوشتم :

برای ورود به داس در قسمت Run دستور دستور CMD را تایپ کنید.




 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 5 شهريور 1389برچسب:, :: 13:14 :: توسط : مهندس مهدوی

Update یکی از ابزارهای موجود در ویندوزهای ویستا و 7 است که امکان به‏رو‏نمودن ویندوز را با نصب آخرین پچ‏های امنیتی و نرم افزاری فراهم می‏سازد. استفاده از Windows Update یکی از بهترین راه‏ها برای حفظ امنیت کامپیوتر و ویندوز است. به طور پیش‏فرض در ویندوز ویستا و 7، آپدیت‏ها به صورت اتوماتیک از اینترنت دانلود شده و بر روی ویندوز نصب می‏شوند. به همین دلیل بسیاری از کاربران بدون این که تغییری در تنظیم Windows Update دهند اصلاً متوجه به روز شدن ویندوز خود نمی‏شوند. در نتیجه مطلع نمی‏شوند که بر روی ویندوزشان چه آپدیت‏هایی نصب شده است. خوشبختانه در ویندوزهای ویستا و 7 می‏توان به سادگی تاریخچه آپدیت‏های دانلود شده و نصب شده ویندوز را مشاهده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 7 شهريور 1389برچسب:, :: 8:45 :: توسط : مهندس مهدوی

فرض کنید در مرورگر فایرفاکس قصد دارید تا از یک تب موجود، یک نسخه مشابه ایجاد کنید. به این معنا که دو یا چند تب مشابه هم از یک صفحه اینترنتی در پنجره مرورگر داشته باشید. باید بدانید برای انجام این کار در مرورگر فایرفاکس، چندین و چند راه مختلف وجود دارد. راه‏های مختلفی که برخی از طریق نصب افزونه و برخی بدون نصب افزونه و از طریق امکانات پیش‏فرض مرورگر امکان‏پذیر است. در گذشته 2 راه برای این کار در ترفندستان معرفی شده بود. در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 راه دیگر برای ایجاد نسخه المثنی از یک تب در فایرفاکس بپردازیم، آن هم بدون نصب افزونه.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 4 شهريور 1389برچسب:, :: 11:41 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با آن روبرو هستند کند شدن سیستم به علت اجرای نرم‏افزارهای سنگین به علت اشغال فضای زیاد رم در محیط ویندوز است. این موضوع در نرم‏افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‏های قدیمی استفاده می‏کنند بیشتر به چشم می‏خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق یک برنامه کوچک می‏توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‏های مختلف را در جهت افزایش سرعت و کارایی سیستم آزاد کنید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 3 شهريور 1389برچسب:, :: 10:39 :: توسط : مهندس مهدوی

فرض کنید دو فایل Word در اختیار دارید و می‏خواهید بدانید که محتوای این دو فایل چه تفاوت‏هایی با یکدیگر دارد. این موضوع زمانی کاربرد بیشتری دارد که قصد دارید تفاوت‏های نسخه اصلی و یک نسخه اصلاح شده یک متن را دریابید. به ویژه در کارهای گروهی این موضوع بیشتر نیاز می‏شود. جالب است بدانید در نسخه‏های 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنین قابلیتی وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه مقایسه محتوای دو فایل Word با همدیگر توسط خود نرم افزار Word بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 2 شهريور 1389برچسب:, :: 16:36 :: توسط : مهندس مهدوی

بسته نرم‏افزاری Adobe Creative Suite که با نام Adobe CS نیز شناخته می‏شود شامل مجموعه نرم‏افزارهای گرافیکی، ویرایش فیلم و طراحی صفحات وب بوده که توسط شرکت Adobe ساخته شده است. از معروف‏ترین نرم‏افزارهای Adobe CS می‏توان به Photoshop ،Flash ،Illustrator ،Dreamweaver ،After Effects و بسیاری دیگر اشاره کرد. آخرین نسخه این مجموعه نرم‏افزاری با نام Adobe CS5 در تاریخ 30 آوریل 2010 عرضه شد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نکات مخفی شده توسط سازندگان برنامه در نرم‏افزارهای مختلف Adobe CS5 بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 1 شهريور 1389برچسب:, :: 16:34 :: توسط : مهندس مهدوی

هیچ شده بخواید فایلی رو در محلی کپی کنید یا بسازید ولی هم نام اون فایل وجود داشته باشه و شما نیز مجبور باشید نام فایل رو تغییر بدید یا عدد و حروفی بهش اضافه کنید که جایگزین فایل قبلی نشه؟

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 18 مرداد 1389برچسب:, :: 16:19 :: توسط : مهندس مهدوی

در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 17 مرداد 1389برچسب:, :: 16:17 :: توسط : مهندس مهدوی

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 16:13 :: توسط : مهندس مهدوی

از مشکلات عمده ای که بسیاری از کاربران هنگام تایپ فارسی با آن روبرو هستند ایجاد نیم فاصله بین حروف یا کلمات است (نیم فاصله ، نصف فاصله ای است که توسط دکمه Space وارد می نمایید و به منظور نزدیکی بیشتر حروف در موارد خاص استفاده میشود ). عمدتأ بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از نرم افزارهای اصلاح صفحه کلید استفاده میکنند ، اما راه بسیار ساده تری نیز توسط خود Microsoft Word و تنها با بهره گیری از یک کلید ترکیبی وجود دارد. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند بپردازیم.
برای اینکار:
کافی است هنگامی که متن فارسی را تایپ میکنید کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+4 را همزمان وارد نمایید و یا همچنین از کلید های Ctrl به همراه - استفاده کنید.
خواهید دید که یک نیم فاصله ایجاد شده است و میتوانید ادامه تایپ را انجام دهید.

ارسال شده در تاریخ : 15 مرداد 1389برچسب:, :: 16:6 :: توسط : مهندس مهدوی

به طور پیش‏فرض در سیستم عامل اوبونتو، دو نوع صدای ورود (Login) وجود دارد. ابتدا پس از روشن نمودن سیستم و وارد شدن به صفحه اصلی ورود و سپس پس از ورود به محیط دسکتاپ، صدای خوش‏آمدگویی پخش می‏گردد. وجود این صدا چندان ضروری به نظر نمی‏رسد. شاید تنها کاربرد این صدا زمانی باشد که شما از یک سیستم قدیمی و کند استفاده می‏کنید و فاصله زمانی بین روشن نمودن تا بالا آمدن سیستم زیاد است و این صدا می‏تواند به عنوان یک هشداردهنده عمل کند. همچنین اگر در یک محیط عمومی باشید، این صدا می‏تواند بیش از پیش آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه غیرفعال کردن دو صدای لوگین در اوبونتو نسخه 10.04 و همچنین نسخه‏های قدیمی‏تر بپردازیم.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 20:12 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 15 مرداد 1389برچسب:, :: 20:10 :: توسط : مهندس مهدوی

همانطور که احتمالاً می‏دانید، امضا (Signature) امکانی است که در کلیه سرویس‏دهنده‏های ایمیل در نظر گرفته شده است. با استفاده از امضا، می‏توان همواره یک متن یا تصویر را به انتهای کلیه ایمیل‏های ارسالی خود اضافه کنید. این محتوا می‏تواند شامل نام شما یا یک پیغام تشکر‏آمیز باشد که در پایین کلیه ایمیل‏های ارسالی‏تان درج شود. در نرم افزار Microsoft Outlook که یکی از برنامه‏های بسته نرم‏افزاری آفیس جهت مدیریت ایمیل‏های دریافتی و ارسالی است نیز چنین امکانی در نظر گرفته شده است. در نسخه جدید این برنامه با نام Microsoft Outlook 2010 که همراه با آفیس 2010 عرضه شد، این امکان با کمی تغییرات نسبت به نسخه‏های قبلی برنامه وجود دارد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن امضا به ایمیل‏های ارسالی در Outlook 2010 را برای شما بازگو نماییم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 14 مرداد 1389برچسب:, :: 15:7 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر قرار است در زندگی کامپیوتری‏تان یک فاجعه رخ دهد، این فاجعه می‏تواند ریختن آب، چای یا هر مایع دیگری بر روی لپتاپ شما باشد! این اتفاق که بر روی لپتاپ‏ها به دلیل قابل حمل بودن زیاد هم رخ می‏دهد می‏تواند در صورت عکس‏العمل اشتباه به مرگ دائمی لپتاپ نیز منجر شود! در این ترفند به معرفی راه‏کارهایی که بایستی پس از خیس شدن لپتاپ انجام دهید خواهیم پرداخت.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 13 مرداد 1389برچسب:, :: 20:5 :: توسط : مهندس مهدوی

با پیشرفت تکنولوژی جایگزین‏های متعددی برای CD جهت ذخیره اطلاعات به وجود آمده است. شاید به همین دلیل هم است که حفظ و نگه داری از CDها چندان جدی گرفته نمی‏شود. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم روزانه با آن‏ها سر و کار داریم و هنوز زمان زیادی تا فراموشی آنها باقی مانده است. در نتیجه همچنان سالم نگه داشتن آنها اهمیت زیادی دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 راهکار در جهت افزایش طول عمر CDها بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 5 مرداد 1389برچسب:, :: 12:33 :: توسط : مهندس مهدوی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفند های کامپیوتر و آدرس m2m.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1